A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Diskuze

Původní dotaz

služby průvodce, co lze očekávat?

22.05.2008 10:17:35 | Zanna
V úterý jsem se vrátila z poznávacího zájezdu do Paříže (CK Bena Tour, externí průvodce Jiří Tuček), kam jsem se hodně těšila a to asi bude ta chyba. Ze začátku vypadalo vše báječně, řidiči profíci na svém místě, průvodce se tvářil nadšeně, dokonce nám sám řekl své tel. číslo, kdyby cokoli ... Na místě hotel také bezva. Vše nasvědčovalo tomu, že si užiji svou dovolenou, jak jsem plánovala. Jenže pak se přihodilo pár věcí, o kterých jsem přesvědčená, že by se stát neměly. Posuďte sami, vybírám jen pár příkladů (jinak by text byl mnohem delší):
1) Vzhledem k tomu, že se pan průvodce s částí osazenstva autobusu znal, tak nám do mikrofonu oznámil, že nám poví, jak ho paní M. L. obrala o peníze. Možná jsem přecitlivělá, ale ta paní seděla v autobusu a tato formulace mi navíc zavání osočováním. A víte, co se z té historky vyklubalo? Paní M. L. po něm chtěla, aby podniku zaplatil peníze za svá studia, protože sám podal výpověď a pan průvodce nám sdělil, že teda zaplatil, ale byl jediný. Když pominu to, že prostě nevěřím, že by nezaplatil nikdo jiný a že to byla jeho povinnost, tak o co jde, nemohu přehlédnou fakt, že nechápu, proč to pan „průvodce“ vyprávěl celému autobusu a jak to souviselo s jeho průvodcovskou službou?
2) Jeli jsme autobusem – ve 3h ráno jsme ve tmě, za silného lijáku zastavili u okraje dálnice a pan průvodce nám oznámil: „Bouračka, někoho jsme přejeli.“ U autobusu se objevilo několik postav, jedna osoba sotva stála na nohou a u ní byl pan průvodce. Po delší pauze si ti, co vystoupili opět nasedli a pan průvodce nám oznámil: „Nic se neděje, jedné paní bylo špatně.“ – Myslíte si, že takové vtipy jsou na místě od profesionálního průvodce? Nebo jsem opět zase jen moc citlivá?
3) Ráno jsme dojeli do Paříže a pan průvodce nechal nejprve zastavit u hotelu, kde sice bylo zajištěno ubytování až na večer, aby si paní M. L. odpočinula, protože jí nebylo dobře. Říkáte si, že je to velmi ohleduplné? Já si to myslela také, když se pan průvodce vrátil a řekl nám, že paní M. L. nechává na hotelu, aby si odpočinula. Jenže i tohle mělo svůj háček. Když jsme dojeli k hotelu kolem poledne, abychom se ubytovali, paní M. L. stála venku i s taškou, že byla vyhozena ven. – Já jsem si do té doby myslela, že se průvodce má starat o organizační věci, ale asi to nebyla jeho povinnost? Tak ale proč říkal, že jí tam ubytoval, aby si v pokoji odpočinula?
4) Dále nevím, zda je povinností průvodce dovést celou skupinu lidí, kteří s ním chtějí jít, do daného cíle. V některých případech jsme byli přepočítání, jednou jsme si dokonce byli nuceni stoupnout do dvoustupu, aby to pan průvodce přepočítal a jindy nám bylo sděleno, že se jde, kdo chce, že přišel a kdo ne, má smůlu …
5) Před jednou vycházkou od hotelu jsme byli uvítáni slovy: „Jé, vás tu je. Já myslel, že vás bude pár a vycházku zrušíme.“ Asi opět jen humor, kterému nerozumím.
6) Předpokládala jsem, že průvodce by měl mít základy slušného chování. Ale buď to není jeho povinnost a nebo chápu slušné vystupování jinak. Posuďte sami: Ohledně nastupování do metra v Paříži nám byl vydán pokyn: „Cpěte se tam, oni vám ustoupí.“ Přitom ve většině případů stačilo říct „pardon“ a oni ustoupili. Za další neslušnost považuji jeho výzvu jedné Francouzky, aby laskavě zmlkla – ovšem česky a pak se smál, jak je vtipný … Dalším příkladem je nástup na výletní plavbu lodí, přicházeli jsme, když právě jedna odplouvala a právě přijížděla další, zcela prázdná. Na nástup čekala jen jedna skupinka turistů před námi. A pan průvodce, nám řekl, běžte dopředu, oni vás pustí. Část skupiny se utrhla a hnala se dopředu a paní průvodkyně té první skupiny spustila na našeho průvodce francouzsky. Ten nereagoval, jen dál vyzýval k nástupu česky. Měl smůlu, byla to také Češka a tak mu to zopakovala česky, že tam byli před námi a on na to: „ O co jde, vždyť se tam vejdete také, ne?“ A zmizel.
7) Poslední kapkou byl odjezd z Paříže do Prahy. Byla jsem tam se setrou a s tátou. Tátovi se udělalo špatně a musel rychle na záchod, takže jsem ho nikde nemohla najít. Obíhala jsem autobus a pan průvodce se mě venku ptal, co mi je. Odpověděla jsem po pravdě, že nemůžu najít tátu. Uklidnil mě, že bude jistě v autobuse. Jenže tam nebyl. A tam již byla sestra a ptala se, co mi je, tak jsme panu průvodci zopakovaly, že nám chybí táta a on přesto vydal pokyn k odjezdu autobusu, že tam nesmí dlouho stát. Táta naštěstí doběhl, ale pochopitelně začal nadávat. A víte, co mu řekl pan průvodce? „Já jsem nevěděl, že chybíte.“ Tak to už jsme se setrou křičely, že jsme mu to říkaly. Na to se nám dostalo odpovědi: „Vždyť jsme vám říkal, že jen popojedeme a pro tátu se vrátíme.“ A na závěr nám sdělil, ať se uklidníme, že jsme hysterky. Možná jsme v tu chvilku reagovali příliš emocionálně, ale znáte hodně lidí, kteří by se v této situaci zachovali absolutně klidně? A navíc si nejsem jistá, zda pan průvodce má ukončené lékařské vzdělání a dostatečnou atestaci, aby mohl vyslovovat psychiatrické diagnózy a to navíc nepřesně, neboť se správně říká, že se jedná o hysterionského člověka.
Možná jsem příliš náročná, ale když si připočtu občas nepřesný výklad a pár mylných informací, mám pocit, že člověk od průvodce může očekávat vyšší kvality. Mám pocit, že takováhle pochybení by se stávat neměla a nechci aby další turisté po mě měli stejně špatný zážitek jako já. A přesto se to asi může stát i vám, neboť jsem se dozvěděla, že v CK mají jen kladné ohlasy na tohoto průvodce a jsme první, kdo si stěžuje. Takže asi přeci jen přílišná přecitlivělost? Je pravda, že pan průvodce měl i chvíle, kdy byl fajn. Pokud se soustředil, tak říkal zajímavé věci a přesné informace, ale mrzí mě, že občas musel člověk dávat pozor, co je pravdivé a co ne a během některých situací jsem se styděla, že jsme v jeho skupině. Ptala jsem se v okruhu svých známých a ti byli většinou s průvodci velmi spokojeni a svým vyprávěním jsem je aspoň pobavila. A nakonec jsme si Paříž užili díky kamarádovi, který vyndal svého knižního průvodce a podával nám fundovaný výklad . Paříž doporučuji, je to krásné město!
Poslední reakce
Velikost písma
+
+
+
Řadit podle času | Řadit podle vláken vzestupně sestupně

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@
Yanina 12.10.2010 14:37
RE: RE: RE: Průvodci  

Aho, pane Hugo, máte pravdu - pokud jsem se účastnila hromadného zájezdu, větší prudiči byli určitě klienti. Každý z nás za svéráz považuje jiný projev, to je také pravda.Špatný je průvodce, který nezvládá svou vlastní potřebu seberealizace nebo právě ty prudící klienty nebo delegát, který si vystupuje jako lovec žen (a to bez ohledu na věk). To je potom síla.Ale myslím, že s takovými jedinci si dokáže člověk poradit, protože někdo pořád při zájezdu sleduje, co je špatně, tak vlastně nemá čas si ten zájezd ani užít.

  • Anonym (19)
  • Anonym (14)
franta46
11.10.2010 13:31 83.208.153.***
průvodce Tuček  

S průvodcem Tučkem jsem byl několikrát ve frankofonních oblastech, zejména na Korsice. Žádné problémy, kvalitně odvedená práce, oblíben všemi účastníky. Jako absolvent divadelní školy možná některé partie trochu "přehrává", rozhodně to však není na závadu průběhu zájezdu. Spíše naopak. Ale ono také hodně záleží na tom, kdo za ním sedí v autobuse - jsou jedinci, kteří dokážou najít problém na každé větě, na každém kroku.

  • Anonym (25)
  • Anonym (22)
pedroso
08.10.2010 10:37 147.32.195.***
RE: RE: RE: Průvodci  

Pokud budu chtit videt saska, tak pujdu do cirkusu a ne do cestovky si koupit zajezd. Uvedene chovani je neuctive a neprofesionalni.

  • Anonym (20)
  • Anonym (13)
Hugo 1
08.10.2010 08:25 81.90.173.***
RE: RE: Průvodci  

Vážená paní Yanino, naprosto s Vámi souhlasím, ale i když profesionální – skutečně profesionální – průvodce zvolí takovou úroveň žertíků a činů, která je akceptovatelná pro široké spektrum účastníků zájezdu ( jak píšete ), zpravidla vždy se najdou takoví klienti, kterým se to nelíbí a Ti jsou dokonce schopní pokazit ostatním celý zájezd.Pan Jiří Tuček je pravděpodobně svérázný chlapík a tak se jistě nemůže zavděčit všem.

  • Anonym (20)
  • Anonym (17)
Yanina 07.10.2010 19:40
RE: Průvodci  

Nemyslím se, že zanna je příliš cimprlich. Profesionální - skutečně profesionální - průvodce by měl zvolit takovou úroveň žertíků a činů, která je akceptovatelná pro široké spektrum účastníků zájezdu. Jak ja napsáno - u poznávačky natrefit na velkého sólistu je prostě smůla. My měli na poznávačce v Sýrii určitě fundovaného průvodce, ale byl naprostý organizační antitalent a díky jeho salámismu se účastníci vlastně rozhádali mezi sebou. A protože upřednostňoval památky a historii z antické doby, tak jsme povinně obdivovali skutečně každý sloup, ale ostatní kultury byly výrazně opomíjeny.

  • Anonym (18)
  • Anonym (19)
Hugo 1
07.10.2010 14:22 81.90.173.***
Průvodci  

Vážená paní Zanno, nejste, prosím, trošku cimprlich?

  • Anonym (27)
  • Anonym (24)
Hana 22
07.10.2010 10:06 88.102.4.***
průvodce Tuček  

Moc se Vaší zkušenosti nedivím. Nechci pomlouvat svého kolegu a nikde jsem s ním nebyla, ale zažila jsem několik jeho "odborných" cestovatelských přednášek a stačilo mi to /mj. je lektorem školy cestovního ruchu Tyrkys/. Jenže pan Tuček je skutečně poměrně oblíbený, pro svoji "vtipnost" a hlavně lidi věcí méně znalé umí dobře "ukecat" a lichotit jim. Navíc má dost známých na správných místech, takže o práci se asi bát nemusí... Ale je to hodný pán, jen si myslím, že by se měl živit něčím jiným.

  • Anonym (26)
  • Anonym (29)
slávka 22.05.2008 13:44
RE: služby průvodce, co lze očekávat?  

to Zanna: Něco podobného jsem bohužel zažila při poznávačce v Turecku. Bylo to navíc ještě horší, protože s naším "panem průvodcem" jsme měli strávit celých 12 dní tolik vytoužené dovolené. Hned při vstupu tohoto člověka do našeho autobusu (naštěstí přistoupil až v Turecku)a jeho rádoby vtipným představením se, jsem věděla, že tenhle člověk mi vůbec "nesedne". Zanedlouho jsem zjistila, že to nebyl jen můj osobní pocit, ale většiny naší skupiny. Po celou dobu zájezdu jednal náš arogantní průvodce vždy podle svého, připomínky a jiné názory zásadně nepřipouštěl a choval se k nám jako k malým zlobivým dětem na školním výletě. O jeho bezohledném a nevhodném (často až urážlivém) chování by se toho dalo napsat....
Když máš štěstí na špatného delegáta na pobytovce není to snad taková hrůza, protože ho denně nemusíš potkávat. Ale na poznávacím zájezdu je to katastrofa. Nechtěla jsem si nechat pokazit dovolenou, tak jsem ho víceméně ignorovala a vyhýbala se mu, jak jen to šlo. Mám moc ráda poznávací zájezdy a dosud jsem měla štěstí na dobré delegáty, ale tohle byl pro mě šok ! Doufám, že už mě to nikdy nepotká !

  • Anonym (14)
  • Anonym (12)
Zanna
22.05.2008 10:17 147.231.137.***
služby průvodce, co lze očekávat?  

V úterý jsem se vrátila z poznávacího zájezdu do Paříže (CK Bena Tour, externí průvodce Jiří Tuček), kam jsem se hodně těšila a to asi bude ta chyba. Ze začátku vypadalo vše báječně, řidiči profíci na svém místě, průvodce se tvářil nadšeně, dokonce nám sám řekl své tel. číslo, kdyby cokoli ... Na místě hotel také bezva. Vše nasvědčovalo tomu, že si užiji svou dovolenou, jak jsem plánovala. Jenže pak se přihodilo pár věcí, o kterých jsem přesvědčená, že by se stát neměly. Posuďte sami, vybírám jen pár příkladů (jinak by text byl mnohem delší):
1) Vzhledem k tomu, že se pan průvodce s částí osazenstva autobusu znal, tak nám do mikrofonu oznámil, že nám poví, jak ho paní M. L. obrala o peníze. Možná jsem přecitlivělá, ale ta paní seděla v autobusu a tato formulace mi navíc zavání osočováním. A víte, co se z té historky vyklubalo? Paní M. L. po něm chtěla, aby podniku zaplatil peníze za svá studia, protože sám podal výpověď a pan průvodce nám sdělil, že teda zaplatil, ale byl jediný. Když pominu to, že prostě nevěřím, že by nezaplatil nikdo jiný a že to byla jeho povinnost, tak o co jde, nemohu přehlédnou fakt, že nechápu, proč to pan „průvodce“ vyprávěl celému autobusu a jak to souviselo s jeho průvodcovskou službou?
2) Jeli jsme autobusem – ve 3h ráno jsme ve tmě, za silného lijáku zastavili u okraje dálnice a pan průvodce nám oznámil: „Bouračka, někoho jsme přejeli.“ U autobusu se objevilo několik postav, jedna osoba sotva stála na nohou a u ní byl pan průvodce. Po delší pauze si ti, co vystoupili opět nasedli a pan průvodce nám oznámil: „Nic se neděje, jedné paní bylo špatně.“ – Myslíte si, že takové vtipy jsou na místě od profesionálního průvodce? Nebo jsem opět zase jen moc citlivá?
3) Ráno jsme dojeli do Paříže a pan průvodce nechal nejprve zastavit u hotelu, kde sice bylo zajištěno ubytování až na večer, aby si paní M. L. odpočinula, protože jí nebylo dobře. Říkáte si, že je to velmi ohleduplné? Já si to myslela také, když se pan průvodce vrátil a řekl nám, že paní M. L. nechává na hotelu, aby si odpočinula. Jenže i tohle mělo svůj háček. Když jsme dojeli k hotelu kolem poledne, abychom se ubytovali, paní M. L. stála venku i s taškou, že byla vyhozena ven. – Já jsem si do té doby myslela, že se průvodce má starat o organizační věci, ale asi to nebyla jeho povinnost? Tak ale proč říkal, že jí tam ubytoval, aby si v pokoji odpočinula?
4) Dále nevím, zda je povinností průvodce dovést celou skupinu lidí, kteří s ním chtějí jít, do daného cíle. V některých případech jsme byli přepočítání, jednou jsme si dokonce byli nuceni stoupnout do dvoustupu, aby to pan průvodce přepočítal a jindy nám bylo sděleno, že se jde, kdo chce, že přišel a kdo ne, má smůlu …
5) Před jednou vycházkou od hotelu jsme byli uvítáni slovy: „Jé, vás tu je. Já myslel, že vás bude pár a vycházku zrušíme.“ Asi opět jen humor, kterému nerozumím.
6) Předpokládala jsem, že průvodce by měl mít základy slušného chování. Ale buď to není jeho povinnost a nebo chápu slušné vystupování jinak. Posuďte sami: Ohledně nastupování do metra v Paříži nám byl vydán pokyn: „Cpěte se tam, oni vám ustoupí.“ Přitom ve většině případů stačilo říct „pardon“ a oni ustoupili. Za další neslušnost považuji jeho výzvu jedné Francouzky, aby laskavě zmlkla – ovšem česky a pak se smál, jak je vtipný … Dalším příkladem je nástup na výletní plavbu lodí, přicházeli jsme, když právě jedna odplouvala a právě přijížděla další, zcela prázdná. Na nástup čekala jen jedna skupinka turistů před námi. A pan průvodce, nám řekl, běžte dopředu, oni vás pustí. Část skupiny se utrhla a hnala se dopředu a paní průvodkyně té první skupiny spustila na našeho průvodce francouzsky. Ten nereagoval, jen dál vyzýval k nástupu česky. Měl smůlu, byla to také Češka a tak mu to zopakovala česky, že tam byli před námi a on na to: „ O co jde, vždyť se tam vejdete také, ne?“ A zmizel.
7) Poslední kapkou byl odjezd z Paříže do Prahy. Byla jsem tam se setrou a s tátou. Tátovi se udělalo špatně a musel rychle na záchod, takže jsem ho nikde nemohla najít. Obíhala jsem autobus a pan průvodce se mě venku ptal, co mi je. Odpověděla jsem po pravdě, že nemůžu najít tátu. Uklidnil mě, že bude jistě v autobuse. Jenže tam nebyl. A tam již byla sestra a ptala se, co mi je, tak jsme panu průvodci zopakovaly, že nám chybí táta a on přesto vydal pokyn k odjezdu autobusu, že tam nesmí dlouho stát. Táta naštěstí doběhl, ale pochopitelně začal nadávat. A víte, co mu řekl pan průvodce? „Já jsem nevěděl, že chybíte.“ Tak to už jsme se setrou křičely, že jsme mu to říkaly. Na to se nám dostalo odpovědi: „Vždyť jsme vám říkal, že jen popojedeme a pro tátu se vrátíme.“ A na závěr nám sdělil, ať se uklidníme, že jsme hysterky. Možná jsme v tu chvilku reagovali příliš emocionálně, ale znáte hodně lidí, kteří by se v této situaci zachovali absolutně klidně? A navíc si nejsem jistá, zda pan průvodce má ukončené lékařské vzdělání a dostatečnou atestaci, aby mohl vyslovovat psychiatrické diagnózy a to navíc nepřesně, neboť se správně říká, že se jedná o hysterionského člověka.
Možná jsem příliš náročná, ale když si připočtu občas nepřesný výklad a pár mylných informací, mám pocit, že člověk od průvodce může očekávat vyšší kvality. Mám pocit, že takováhle pochybení by se stávat neměla a nechci aby další turisté po mě měli stejně špatný zážitek jako já. A přesto se to asi může stát i vám, neboť jsem se dozvěděla, že v CK mají jen kladné ohlasy na tohoto průvodce a jsme první, kdo si stěžuje. Takže asi přeci jen přílišná přecitlivělost? Je pravda, že pan průvodce měl i chvíle, kdy byl fajn. Pokud se soustředil, tak říkal zajímavé věci a přesné informace, ale mrzí mě, že občas musel člověk dávat pozor, co je pravdivé a co ne a během některých situací jsem se styděla, že jsme v jeho skupině. Ptala jsem se v okruhu svých známých a ti byli většinou s průvodci velmi spokojeni a svým vyprávěním jsem je aspoň pobavila. A nakonec jsme si Paříž užili díky kamarádovi, který vyndal svého knižního průvodce a podával nám fundovaný výklad . Paříž doporučuji, je to krásné město!

  • Anonym (26)
  • Anonym (23)
Zpět na všechny diskuze