A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Diskuze

Původní dotaz

pokuta a za co?

03.03.2016 11:57:40 | Eda_IV
Eda_IV
Dobrý den,
Chtěl bych se prosím zeptat.
Hledali jsme se ženou dům u Balatonu na 10 dní, našli jsme dva, které se nám líbili, tak jsme na jeden dali zálohu a druhému jsme napsali, že již dále nic nepoptáváme to vše proběhlo 1 a 2 února 2016. Termín dovolené je na 16.7.2016.
Dnes nám došel dopis od Interholiday AG, že máme uhradit storno poplatek 184,-EUR za zrušení pobytu.
Co to má být? Nic jme nepodepsali, dopis došel do schránky, NE doporučeně a registraci na portáu jsem provedli abychom věděli volné terminy.
Děkuji za každou radu
Poslední reakce
Velikost písma
+
+
+
Řadit podle času | Řadit podle vláken vzestupně sestupně

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@
t.jerry1 13.03.2016 23:24
Re: stornopoplatek  

a ešte drobná poznámka
Aj keby sa nejakým zázrakom podarilo (nepodarilo, ale tak predpokladajme že áno) Holiday home dokázať, že ten formulár bola zmluva s elektronickým podpisom, pri prípadnom spore aj tak ťahá za kratší koniec, lebo aj podľa linku, ktorý sem dal 85.207.13.*** ako podporný pre seba
http://www.penize.cz/ochrana-spotrebitele/210911-exekuce-pozor-na-jazyk-i-ustni-smlouva-plati!
sa uvádza okrem iného:
"Důkazní břemeno nese prodávající. Musí tedy soudu dokázat, že se hovor uskutečnil a kupující s koupí souhlasil, proto se hovory často nahrávají. Pokud prodávající prokáže, že kupující souhlasil s uzavřením obchodu, musí spotřebitel zboží odebrat a zaplatit, stejně jako soudní výlohy. Když to prodejce z jakéhokoliv důvodu nedokáže, vyhraje spor kupující a nemusí nic platit."

Neviem si predstaviť, ako by Holiday Home dokazovalo, že webový formulár skutočne vyplnil Eda-IV a nie niekto iný. A nie, cez IP adresu to naozaj nejde.

Ale samozrejme, to to je iba hypotetický stav, k niečomu podobnému ani nedôjde, nakoľko webový formulár Holiday Home nesplna základné náležitosti zmluvy, viď rozsudok NS ČR nižšie.

t.jerry1 13.03.2016 23:00
Re: stornopoplatek  

85.207.13.*** :

Váš problém je v tom, že nechápete, že to vyplnenie formuláru cez internet (Holiday Home, viď nižšie) nie je zmluva, a preto sa na to klikanie nevzťahuje ustanovenie o zmluve uzavretej na diaľku.

Už to vidím, ako (najlepšie cez nejaký anonymyzér) niekto nakliká do formulárov adresy desiatok svojich susedov a tým všetkým príde následne exekúcia... :-D človeče, už sa tu nestrapnujte.

A ak neveríte mne, prečítajte si rozsudok Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3210/2007 ze dne 30. 10. 2009 - jedná sa takmer o totožnú vec, ako sú objednávkové formuláre Holiday Home
citujem:
""Formulář vystavený na webových stránkách žalobkyně (cestovní kanceláře) nevyhovuje požadavku adresnosti návrhu na uzavření smlouvy podle ust. § 43a odst. 1 občanského zákoníku, neboť není adresován konkrétní osobě, a nesplňuje ani požadavek písemnosti právního úkonu učiněného elektronickými prostředky, jelikož není opatřen elektronickým podpisem podle zvláštního předpisu. ...
Formulář vyplněný návštěvníkem webových stránek žalobkyně slouží cestovní kanceláři ke sdělení jeho zájmu o zájezd do konkrétní lokality v blíže určeném období a k získání jeho osobních údajů, nezbytných k předložení návrhu cestovní smlouvy; je impulzem k iniciativě cestovní kanceláře předložit adresovaný písemný návrh smlouvy zákazníkovi. Pouze na základě takového návrhu podepsaného jednající osobou, popř. návrhu předkládaného prostřednictvím elektronických prostředků, opatřeného zaručeným elektronickým podpisem, který bude stejným způsobem akceptován, může být završen kontraktační proces – dojde k uzavření smlouvy (ať již platné nebo neplatné pro nedostatek formy)"

A vaše prípadné výhrady voči vyššie uvedenému nasmerujte sem: http://www.nsoud.cz/

  • Anonym (2)
Neregistrovaný uživatel
13.03.2016 22:11 85.207.13.***
stornopoplatek  

pro t.jerry 1 , Edu IV a řadu dalších, kteří si "hrají" při rezervacích na internetu :

Na smlouvy uzavřené pomocí prostředku komunikace na dálku, kam patří internet nebo telefon, se vztahuje čtrnáctidenní lhůta, během níž je možné od smlouvy odstoupit (výjimky jsou uvedené níže - viz NOZ !!!!
Zdroj: http://www.penize.cz/ochrana-spotrebitele/210911-exekuce-pozor-na-jazyk-i-ustni-smlouva-plati!


Předmět: kdy nelze ustoupit od smlouvy - viz zák.č. 89/2012 Sb. § 1837
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy
a)
b)
c)
d)
e)
f)
g)
h)
i)
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k)
l)

Takže vážený t.jerry 1 a vážení ostatní příp.pochybovači: I jedním klinkutím na klávesnici může být uzavřena Smlouva (v daném případě o ubytování...) a dle NOZ (zák.č. 89/2012 Sb.) § 1837 tuto ¨Smlouvu nelze zrušit, resp. nelze zrušit bez sankce !

A pro šťouraly typu t.jerry 1- SAMOZŘEJMĚ, od onoho kliknutí na klávesnici je k exekuci sice daleko, a na této cestě je Výzva ,Návrh k soudu, Platební rozkaz a pod.... a pak EXEKUCE !!!! Ale TOHLE tu neřešíme...

No a pokud i nadále pochybujete, čtěte dále :
http://www.penize.cz/ochrana-spotrebitele/210911-exekuce-pozor-na-jazyk-i-ustni-smlouva-plati

  • Anonym (11)
t.jerry1 12.03.2016 20:49
Re: stornopoplatek  

85.207.13.*** :

Vidím, že sa "vyznáte" :-D :-D Tvrdenie "další kontakt už bude od exekutora " je dôkazom toho, že sa absolútne neorientujete v danej problematike.
Ďalší kontakt bude ťažko od exekutora, nakoľko tomu by musel predchádzať platobný rozkaz.
A "závaznost" nejakého klikania cez internet... no comment... takých "závazných objednávek" vám naklikám cez internet koľko len chcete... stačí mi poznať vašu adresu.

Holiday Home má založený celý svoj obchodný model na tom, že nezobrazí dostupnost objektu predtým, ako človek uvedie svoju adresu... a potom obťažuje ľudí s nejakými fiktívnymi stornopoplatkami.
Iste, pár blbcov ktorí zaplatia (ako vyplýva aj z vášho príspevku) sa nájde, ale väčšina to ignoruje.

Čítajte viac :-)
http://www.mesec.cz/clanky/objednavka-vyplnena-na-internetu-neni-zavazna-i-kdyz-vam-budou-tvrdit-opak/
"...Nejvyšší soud ČR rozhodl, že internetová objednávka (vyplnění obecného elektronického objednávkového formuláře) nemá relevanci jako klasická smlouva s ohledem na neadresnost takového úkonu. V podobných případech, pokud si objednávku rozmyslíte, a službu nebo zboží neodeberete, tedy platit dodavatelem vystavenou fakturu nemusíte. ..."

Neregistrovaný uživatel
12.03.2016 18:29 85.207.13.***
stornopoplatek  

Vážený pane,

není zcela jasný Váš postup při "rezervaci", či čemkoliv, co s tím souviselo, ALE :spousta lidí žije v představách, že bloumání na internetu může být cosi jako hra a že byť "předběžná rezervace" je rezervací z á v a z n o u , neboť v této věci cosi jako "předběžná rezervace" neexistuje.
Takže jak je psáno níže : PŘEDEVŠÍM j třeba číst Smluvní podmínky !!!!

A to, co Vám píší t.jerry1 i Eda-IV raději ignorujte, protože by se Vám mohlo snadno stát, že další kontakt už bude od exekutora !!!

  • Anonym (21)
Eda_IV 03.03.2016 15:09
tak  

Diky po přečteni vaši rady a nalezení tohoto odkazu jsem klidný.

http://www.novinky.cz/finance/279538-smlouvy-uzavrene-pres-internet-nemusi-byt-platne.html


At si vypisujou to můžou :-)

  • Anonym (1)
t.jerry1 03.03.2016 14:48
Re: pokuta a za co?  

Interholiday = Holiday Home
viď diskusia http://italie.orbion.cz/diskuse/agentura-holiday-home-187406/

dopis hoďte do koša a viac sa s nimi nevybavujte. Ale asi vám ešte pár dopisov príde. Neodporúčam akokoľvek reagovať.
Vymáhanie na základe predchádzajúcej rezervácie cez net je nezmysel (a v agentúre to dobre vedia). Celé je to o tom, že určité percento objednávateľov sa zľakne a zaplatí.
Jediné čo by bolo treba riešiť, ak by prišiel platobný rozkaz (ktorý na 99,9% nepríde).

Iná situácia by bola, ak by bola dopredu zaplatená rezerácia a v podmienkach by bol stornopoplatok. Ale toto je úplne iná situácia.

Osobne by som si cez agentúry s povesťou ako má Holiday Home neobjednával nič, ale to je na inú diskusiu.

edit: ale teraz to čítam ešte raz; aby nebol problém, ak ste si aj to druhé ubytovanie rezervovali tiež cez H Home, aby nerobili problémy potom...

  • Eda_IV
  • Anonym (1)
Sally 03.03.2016 12:49
Podívat se na podmínky  

Asi bych se podíval na podmínky, ve kterých by něco o stornopoplatcích mělo být něco napsáno. U Bookingu jsem si sakra hlídal podmínky zrušení, aby tam byla možnost zdarma. A že to nedošlo doporučeně? Na to bych nespoléhal, to nic neznamená. Zkus se podívat na podmínky a najít tam nějakou kličku

Eda_IV 03.03.2016 11:57
pokuta a za co?  

Dobrý den,
Chtěl bych se prosím zeptat.
Hledali jsme se ženou dům u Balatonu na 10 dní, našli jsme dva, které se nám líbili, tak jsme na jeden dali zálohu a druhému jsme napsali, že již dále nic nepoptáváme to vše proběhlo 1 a 2 února 2016. Termín dovolené je na 16.7.2016.
Dnes nám došel dopis od Interholiday AG, že máme uhradit storno poplatek 184,-EUR za zrušení pobytu.
Co to má být? Nic jme nepodepsali, dopis došel do schránky, NE doporučeně a registraci na portáu jsem provedli abychom věděli volné terminy.
Děkuji za každou radu

Zpět na všechny diskuze