A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Diskuze

Původní dotaz

CK a jejich charterové lety

16.02.2010 19:55:40 | fiona
fiona
Chtěla bych napsat něco na téma charterové lety. Loni jsem si z katalogu CK Firo Daleké cesty vybrala a zaplatila pobytový zájezd do Thajska, na 14 nocí, cena byla celkem slušna, ale o to ani nejde. Důležité je, že v katalogu bylo u tohoto letu uvendeno, že se jedná o komfortní přímý let bez přestupů, dálkovou flotilou Travel servisu(TVS). To mě teda zlákalo, i když už běžně s CK nejezdím, zvláště ne do dalekých destinací a k cestě jsem ukecala i mámu. Asi 14 dnů před odletem, který měl být z PRG 14.1.2010, jsem si šla do pobočky Národní pro pokyny na cestu. Slečna, ketrá mi je vydávala, mi velice účastně sdělila, že TVS jim na poslední chvíli změnil typ letadla , takže nepoletíme dálkovým Boeingem 767, nýbrž běžným střednědoletovým B737-800 a že je jim to velice líto, že mě lituje, jaká to bude nepohodlná cesta ,atd., no slzičku by člověk uronil, jak CK soucítí se svými klienty..Byla jsem tedy dost naštvaná, ale co se dalo dělat.Ovšem na jiných, na letectví specializovaných fórech jsem se dozvěděla pravdu. CK Firo, Čedok, Eso a Alexandria neprodaly tolik zájezdů, aby se jim povedlo zaplnit velké letadlo, proto změnily svůj požadavek u TVS a objednaly letadlo malé - B737 -800. Toto se ovšem klientům nenamáhaly sdělit. Je samozeřejmě pro ně výhodnější, aby naštvaný klent nadával na "zlý"TVS, který je nacpal do toho malého letadla. Pravda je taková a to platí u všech charterových letů, že TVS nebo ČSA, prostě jakýkoliv provozovatel charterových letů, poskytně pasažerům přesně to, co si CK objednají a zaplatí, čili pokud CK objedná na palubě pro všechny kaviár a šampaňské, tak to dostanete a pokud objedná suchý chleba a vodu, tak to také dostanete a nemá cenu nadávat na TVS. Ten náš komfortní přímý let vypadal tedy tak, že při cestě do BKK jsme měli mezipřistání v Ománu, museli jsme vystoupit z letadla se všemi příručními zavazadly, kabáty, svetry atd., při cestě zpět , z BKK do PRG jsme měli tankovací přestávky dokonce 2 x, jednou v Indii a podruhé v Bahrajnu, navíc úložné schránky v letadle B737 jsou samozřejmě menší, takže byl velký problém na zpáteční cestě tam všechny své věci uložit, včetně nákupů z letiště, skoro každý měl nějaké lahve s alkoholem nebo velké krabice orchidejí, což je z Thajska naprosto běžné vozit.Za tato mezipřistání se také nelze zlobit na TVS, protože B737 není uzpůsoben pro daleké lety, prostě natankovat cestou musí. Takže závěr z této anabáze je takovýto: Než někam poletíte s jakoukoliv CK, zjistěte si, jaké letadlo má zaplaceno, jaký servis na palubě atd a nenadávejte na TVS ani na ČSA, jsou v tom fakt nevinně. Aha, teď si uvědomuji, že budu odhalena jako pracovnice TVS nebo ČSA, takže ne, nejsem.Ani proti Firotour jsem dosud nic neměla, naopak, byla jsem s nimi již 12x a většinou spokojená, ovšem toto byla má poslední cesta s jakoukoliv CK, raDŠI si zajistím letenku i hotel sama, problém to není a mimochodem, Thajsko je nádherné:):):).
Poslední reakce
Velikost písma
+
+
+
Řadit podle času | Řadit podle vláken vzestupně sestupně

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@
Neregistrovaný uživatel
07.12.2012 13:03 193.86.230.***
Re: Se nedá nic dělat  

Koukám, že pro někoho je ještě i v dnešní době nepochopitelné, že jsou třeba lidé, kteří létají na dvolenou každé 2 měsíce a nebo tráví 3 měsíce přes zimu v Thajsku apod........ :-(

  • Anonym (1)
  • Anonym (1)
Yanina 06.12.2012 19:14
Re: Se nedá nic dělat  

Stačí pracovat a vybírat si dovolenou, moc nechápu čemu se tak divíte - Thajsko a 2x USA zase není nic tak ohromujícího, když si umíte šikovně vychytat letenky a ubytování. To je server o cestování, ne o závistí

  • Anonym (1)
Neregistrovaný uživatel
06.12.2012 09:27 194.213.41.***
Re: Se nedá nic dělat  

Mně by to taky zajímalo, ale asi na to má:-)

  • Anonym (1)
  • Anonym (1)
Neregistrovaný uživatel
18.07.2012 04:14 195.113.123.***
Re: Se nedá nic dělat  

zajímalo by mě, jak se pisatelka živí? Thajsko, 2x USA, pracujete také někdy?

  • Anonym (1)
Pedroso
28.02.2010 00:41 147.32.206.***
RE: RE: RE: RE: Se nedá nic dělat  

Mimochodem, pro stredni trate maji letadla misto pro nohy 77cm a pro dalkove 82cm ...podle me jste dostala za stejne penize horsi sluzbu. Charterova linka Vam podle me pri mezipristani neuleti. Horsi je to u prestupu, treba nedavno mi malem nestacila hodina a pul v Amstru. Jsou tam nejak paranoicky, dokonce mi pitvali vlozky do bot :).

  • Anonym (2)
  • Anonym (1)
Milan K
21.02.2010 07:48 77.48.125.***
RE: RE: RE: RE: RE: Se nedá nic dělat  

Fiona: Ano, četl jsem tripreport i jinde.... Nevynechám tam jediný.

  • Anonym (2)
  • Anonym (1)
k.m cb
20.02.2010 16:44 92.62.224.***
RE: RE: RE: CK a jejich charterové lety  

A při mé dvoumetrové výšce se to vyplatí i do Berlína... :-)

  • Anonym (1)
  • Anonym (2)
k.m cb
20.02.2010 16:42 92.62.224.***
RE: RE: CK a jejich charterové lety  

No já sólo klasickými dopravci letěl párkrát(ČSA,TAP) a při odbavení přes web byli místa u nouzáků označená jako obsazená přitom v případě ČSA byla jedna strana nakonec volná....takže zlaté odbavení u přepážky..

  • Anonym (3)
  • Anonym (2)
fiona 20.02.2010 16:16
RE: CK a jejich charterové lety  

Máš pravdu, fakt jsem to napsala na víc míst, ovšem CK Firo jsem na to upozornila, když jsem se nedočkala odpovědi na své hodnocení této "cesty".Napsala jsem to i proto, že všude čtu, jak lidé nadávají na TVS, tak aby věděli, co za tím je. Co se týče míst u nouzových východů, tam je to bohužel omezeno na to, že senioři ( což moje máma je ) na těchto místech nesmějí sedět, smí tam sedět jen lidé v dobré fyzické kondici, pro případ nějakého problému během letu. Firo bohužel neumožňuje zaplatit si předem za určité místo v letadle, což je také nešikovné. Pokud cestuji běžnou linkou, vždy si určité místo předem zarezervuji.Samozřejmě ne při letech po Evropě, to snad ani nestojí za to :-) , mám na mysli lety přes oceán, tam to smysl má.Přece jen let 8 a více hodin už potřebuje své pohodlí.Zde bych pochválila Exim, když jsem s nimi letěla do Salvadoru a na Kubu, bylo možno si za poplatek předem určité místo rezervovat.

  • Anonym (2)
  • Anonym (2)
k.m cb
20.02.2010 15:51 92.62.224.***
CK a jejich charterové lety  

No tady se to točí pouze kolem nepohodlné cesty letadlem což na takovou vzdálenost plně chápu.....na druhou stranu já třeba nedám na cestovky dopustit a mám raději jejich plný servis a bezstarostnou dovolenou než si vše zařizovat sám a být odkázán sám na sebe.
S charterovými lety osobně problém nemám a tu cestu vždy nějak "přežiji"...a to hlavně proto,že většinou "vyžebrám" místa u nouzáků.
Souhlasím,že dvanáct hodin v klasickém "dobytčáku" musí být opruz....mě stačilo pět hodin na kanáry,ale klady služeb CK jsou pro mě prioritní a i většinou cenově výhodnější.
Jinak autorku to zřejmě hodně nakrklo....jelikož to hodila kam se dá :-)

  • Anonym (3)
  • Anonym (3)
Zpět na všechny diskuze