A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Diskuze

Původní dotaz

Bakšišné

27.11.2008 00:01:17 | 6 Travellers
Zájezd do hotelu Cleo Mare, Turecko – nedostatky:
Jezdíme k moři již 20 let cca 2x ročně. Za tuto dobu jsme zažili v místech pobytu různé nepříjemnosti, ale nikdy jsme nepociťovali nutnost se ke zjištěným závadám písemně vyjádřit. Až letos, po návštěvě hotelu
Cleo Mare v turecké Alanyi pokládáme za nutné seznámit touto formou budoucí návštěvníky s jeho velmi svéráznými podmínkami pobytu a umožnit jim tak bezproblémovou „aklimatizaci“. Musíme konstatovat, že
kvalita ubytování a stravy byla pro nás vyhovující, když vše navíc zhodnocuje blízkost hezké Kleopatřiny pláže. Kdyby se za pomoci CK Exim tours podařilo odstranit dále uvedené problémy, mohl by být pobyt
v tomto hotelu hodnocen, i vzhledem k ceně, jako vyhovující. Exim tours zde nabízí jen pobyt se stravou
allinclusive, který má svérázné provedení. V nabídkách CK se nikde nehovoří o bakšiši, jehož vymáhané poskytování značně znepříjemňuje hostům pobyt. O bakšiši se prvně doslechnete od ne příliš vychované poloturkyně - delegátky Fatimy, která vám v autobusu při příjezdu do hotelu v závěru řekne "dávejte ho od srdíčka". Další o bakšiši se dočtete na vývěsce Exim tours, umístěné na stěně hotelu před recepcí. Tady se vám radí dávat bakšiš ve výši 2 - 5 Eur denně. Problém bakšišného se nemile projevuje hlavně v hotelové restauraci. Zde jsou umístěny 3 krabice na bakšiš – u kuchyně, v jídelně a na pultu baru -
výčepu. Celý systém vymáhání bakšiše diriguje jediná osoba – drzý nevychovaný kápo výčepní, který
rutině bez jakýchkoliv skrupulí svými naschvály provokuje hosty, kteří hned nepochopí, že za čepovaný
nápoj se má dávat bakšiš. Nacvičených naschválů má výčepní celou řadu (např. odejde do vedlejší
místnosti, když vás vidí přicházet k výčepu, baví se s předchozím hostem a vás nechá čekat, naleje vám
výrazně zředěný tvrdý alkohol, minerálku načepuje do co nejmenší sklenky atd). To má dva dopady –
nový host se tímto jednáním zatvrdí a řekne si „nedám jim ani Euro, resp. host z obavy, že by mohlo
dojít k fysickému konfliktu , k výčepu nechodí a konzumuje jen nečepované nápoje. Všichni hosté-muži
bez rozdílu, s kterými jsme mluvili shodně říkali „ ten výčepák by měl dostat jednu mezi oči“.
Z toho plyne, že nový host, který zde systém bakšiše zavčas nepochopí, a který by byl ochoten i bakšiš
dávat, se v restauraci zbytečně nervuje uvedenými provokačními naschvály. A vyřešit by to mohla
cestovní kancelář: zahrnout bakšišné do ceny zájezdu, anebo by měli mít delegáti za povinnost hosty
podrobně instruovat „jak v Cleo Mare dávat bakšiš“. Tím by také odpadla další páka nátlaku, při které si
mohli odnášet z restaurace cokoliv z jídla a pití jen ti „vyvolení“.
Nejzávažnějším negativem v hotelu je zjištění, že se u některých hostů zřejmě podvodně mění forma
stravování a to z polopenze (plné penze) na allinclusive. Upozornila nás na to dvojice hostů z turnusu
před námi a my měli dost času si to během pobytu ověřit. V Cleo Mare mají na rukou pásky hosté, kteří
se nestravují allinclusive. Z Čechů jsou to turisté, kteří si zakoupili zájezd u cestovek v Rakousku nebo
v Německu. Postřehli jsme několik případů, kdy u nových hostů zmizí páska z ruky s tím, že se začnou
stravovat allinclusive. Dokonce u dvou českých hostů páska z ruky cca na 2 dny zmizela a poté ji zase
nosili. Na náš dotaz proč ta změna odpovídali vyhýbavě. Není složité uhodnout, kdo o této změně formy
stravy rozhoduje, několikrát jsme zaregistrovali, že pásky z rukou hostů zmizely po jejich „rozhovoru“ s
výše uvedeným výčepním. Otázkou jest, zda úplatek získaný za tuto změnu se dostal do hromadného
fondu bakšišného, resp. zda nebyl ziskem jednotlivce. Zejména o tomto problému by měl vědět majitel
hotelu Cleo Mare, který by jistě našel způsob, jak si to prověřit. A vůbec by nebylo od věci, kdyby ho na
to (a nejen na to) upozornila CK Exim tours.
A ještě jedno negativní zjištění v hotelu Cleo Mare. Během našeho pobytu došlo na 4.patře hotelu v
budově blíže k moři ke krádeži, když jedné dvojici se na pokoji ztratilo 16 euro, což jim dosvědčovali
další 2 svědkové. Došlo k tomu hned při prvních 3 dnech pobytu. Zloděj pravděpodobně odcizil tuto
částku postupně, když se domníval, že host při každodenní manipulaci s drobnými to nepozná. Tito hosté
ale v prvních dnech pobytu vůbec nenakupovali a drobné v peněžence nepoužívali. Okradená dvojice
po zjištění krádeže připravila při svědectví dalších dvou osob na zloděje nástrahu a po návratu z pláže se
zjistilo, že s peněženkou v zásuvce opět někdo manipuloval. Před tím ale poškození dali do peněženky
jen papírek se sprostým obrázkem. Po této akci je prý personál na patře přestal zdravit a usmívat se na
ně. K podobnému případu krádeže drobných prý došlo cca 14 dní před naším pobytem. Takže vážení
budoucí turisté,dávejte si v tomto hotelu pozor na své peněženky ! Chápeme, že se hosté tyto krádeže
rozhodli nehlásit vzhledem k problémům s dokazováním a vzhledem k její nevysoké výši. A s tím zloději
v Cleo Mare počítají. Měli možnost u okradených odcizit částky mnohem vyšší, ale to, koumáci, nedělali.
Nechce-li se CK Exim tours s výše uvedenými závadami zabývat, tak si tuto CK dovolujem požádat, aby
nám sdělila emailovou adresu majitele hotelu Cleo Mare a my se s ním zkontaktujeme. Ovšem uvedený
problém bakšišného zde Exim tours.může vyřešit ! A ještě hodnocení delegátky: za 20 let cestování jsme
tak arogantní, sprostou delegátku (bez umění jednat s lidmi) ještě nezažili.Vzhledem poloturkyně, jménem
Fatima, řešící větší problémy slovy „Stěžujte si v Exim touru v Praze !“
26.11.2008
Poslední reakce
Velikost písma
+
+
+
Řadit podle času | Řadit podle vláken vzestupně sestupně

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@
admin2 27.11.2008 07:58
admin stop  

Zdravim vas, lituji, ze jste v prubehu dovolene zazili podobne neprijemnosti. Obavam se nicmene, ze podobne problemy (az na delegatku samozrejme) mohou mit vsichni klienti zminovaneho hotelu. Proto vas prosim jeste o zvazeni napsani recenze k hotelu do sekce Turecko nebo varovani na diskuzi o Turecku. Hezky den a at uz pristi dovolene dopadnou podle vasich predstav:)

  • Anonym (1)
  • Anonym (4)
6 Travellers
27.11.2008 00:01 83.208.99.***
Bakšišné  

Zájezd do hotelu Cleo Mare, Turecko – nedostatky:
Jezdíme k moři již 20 let cca 2x ročně. Za tuto dobu jsme zažili v místech pobytu různé nepříjemnosti, ale nikdy jsme nepociťovali nutnost se ke zjištěným závadám písemně vyjádřit. Až letos, po návštěvě hotelu
Cleo Mare v turecké Alanyi pokládáme za nutné seznámit touto formou budoucí návštěvníky s jeho velmi svéráznými podmínkami pobytu a umožnit jim tak bezproblémovou „aklimatizaci“. Musíme konstatovat, že
kvalita ubytování a stravy byla pro nás vyhovující, když vše navíc zhodnocuje blízkost hezké Kleopatřiny pláže. Kdyby se za pomoci CK Exim tours podařilo odstranit dále uvedené problémy, mohl by být pobyt
v tomto hotelu hodnocen, i vzhledem k ceně, jako vyhovující. Exim tours zde nabízí jen pobyt se stravou
allinclusive, který má svérázné provedení. V nabídkách CK se nikde nehovoří o bakšiši, jehož vymáhané poskytování značně znepříjemňuje hostům pobyt. O bakšiši se prvně doslechnete od ne příliš vychované poloturkyně - delegátky Fatimy, která vám v autobusu při příjezdu do hotelu v závěru řekne "dávejte ho od srdíčka". Další o bakšiši se dočtete na vývěsce Exim tours, umístěné na stěně hotelu před recepcí. Tady se vám radí dávat bakšiš ve výši 2 - 5 Eur denně. Problém bakšišného se nemile projevuje hlavně v hotelové restauraci. Zde jsou umístěny 3 krabice na bakšiš – u kuchyně, v jídelně a na pultu baru -
výčepu. Celý systém vymáhání bakšiše diriguje jediná osoba – drzý nevychovaný kápo výčepní, který
rutině bez jakýchkoliv skrupulí svými naschvály provokuje hosty, kteří hned nepochopí, že za čepovaný
nápoj se má dávat bakšiš. Nacvičených naschválů má výčepní celou řadu (např. odejde do vedlejší
místnosti, když vás vidí přicházet k výčepu, baví se s předchozím hostem a vás nechá čekat, naleje vám
výrazně zředěný tvrdý alkohol, minerálku načepuje do co nejmenší sklenky atd). To má dva dopady –
nový host se tímto jednáním zatvrdí a řekne si „nedám jim ani Euro, resp. host z obavy, že by mohlo
dojít k fysickému konfliktu , k výčepu nechodí a konzumuje jen nečepované nápoje. Všichni hosté-muži
bez rozdílu, s kterými jsme mluvili shodně říkali „ ten výčepák by měl dostat jednu mezi oči“.
Z toho plyne, že nový host, který zde systém bakšiše zavčas nepochopí, a který by byl ochoten i bakšiš
dávat, se v restauraci zbytečně nervuje uvedenými provokačními naschvály. A vyřešit by to mohla
cestovní kancelář: zahrnout bakšišné do ceny zájezdu, anebo by měli mít delegáti za povinnost hosty
podrobně instruovat „jak v Cleo Mare dávat bakšiš“. Tím by také odpadla další páka nátlaku, při které si
mohli odnášet z restaurace cokoliv z jídla a pití jen ti „vyvolení“.
Nejzávažnějším negativem v hotelu je zjištění, že se u některých hostů zřejmě podvodně mění forma
stravování a to z polopenze (plné penze) na allinclusive. Upozornila nás na to dvojice hostů z turnusu
před námi a my měli dost času si to během pobytu ověřit. V Cleo Mare mají na rukou pásky hosté, kteří
se nestravují allinclusive. Z Čechů jsou to turisté, kteří si zakoupili zájezd u cestovek v Rakousku nebo
v Německu. Postřehli jsme několik případů, kdy u nových hostů zmizí páska z ruky s tím, že se začnou
stravovat allinclusive. Dokonce u dvou českých hostů páska z ruky cca na 2 dny zmizela a poté ji zase
nosili. Na náš dotaz proč ta změna odpovídali vyhýbavě. Není složité uhodnout, kdo o této změně formy
stravy rozhoduje, několikrát jsme zaregistrovali, že pásky z rukou hostů zmizely po jejich „rozhovoru“ s
výše uvedeným výčepním. Otázkou jest, zda úplatek získaný za tuto změnu se dostal do hromadného
fondu bakšišného, resp. zda nebyl ziskem jednotlivce. Zejména o tomto problému by měl vědět majitel
hotelu Cleo Mare, který by jistě našel způsob, jak si to prověřit. A vůbec by nebylo od věci, kdyby ho na
to (a nejen na to) upozornila CK Exim tours.
A ještě jedno negativní zjištění v hotelu Cleo Mare. Během našeho pobytu došlo na 4.patře hotelu v
budově blíže k moři ke krádeži, když jedné dvojici se na pokoji ztratilo 16 euro, což jim dosvědčovali
další 2 svědkové. Došlo k tomu hned při prvních 3 dnech pobytu. Zloděj pravděpodobně odcizil tuto
částku postupně, když se domníval, že host při každodenní manipulaci s drobnými to nepozná. Tito hosté
ale v prvních dnech pobytu vůbec nenakupovali a drobné v peněžence nepoužívali. Okradená dvojice
po zjištění krádeže připravila při svědectví dalších dvou osob na zloděje nástrahu a po návratu z pláže se
zjistilo, že s peněženkou v zásuvce opět někdo manipuloval. Před tím ale poškození dali do peněženky
jen papírek se sprostým obrázkem. Po této akci je prý personál na patře přestal zdravit a usmívat se na
ně. K podobnému případu krádeže drobných prý došlo cca 14 dní před naším pobytem. Takže vážení
budoucí turisté,dávejte si v tomto hotelu pozor na své peněženky ! Chápeme, že se hosté tyto krádeže
rozhodli nehlásit vzhledem k problémům s dokazováním a vzhledem k její nevysoké výši. A s tím zloději
v Cleo Mare počítají. Měli možnost u okradených odcizit částky mnohem vyšší, ale to, koumáci, nedělali.
Nechce-li se CK Exim tours s výše uvedenými závadami zabývat, tak si tuto CK dovolujem požádat, aby
nám sdělila emailovou adresu majitele hotelu Cleo Mare a my se s ním zkontaktujeme. Ovšem uvedený
problém bakšišného zde Exim tours.může vyřešit ! A ještě hodnocení delegátky: za 20 let cestování jsme
tak arogantní, sprostou delegátku (bez umění jednat s lidmi) ještě nezažili.Vzhledem poloturkyně, jménem
Fatima, řešící větší problémy slovy „Stěžujte si v Exim touru v Praze !“
26.11.2008

  • Anonym (2)
  • Anonym (8)
Zpět na všechny diskuze